پرده بکارت

بیشتر بخوانید:

پرده بکارت

انواع پرده بکارت و تصاویر پرده بکارت ۱۸+

بیشتر بخوانید:

انواع پرده بکارت و تصاویر پرده بکارت ۱۸+

 

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت (hymen ) که جزو بخش خارجی اندام جنسی زنان است به بافت یا غشای نازکی می گویند که ورودی مهبل زن را به صورت ناقص می ‌پوشاند.

در برخی از افراد پرده بکارت در ورودی دهانه واژن و در همان ابتدای اندام تناسلی است و به سادگی قابل رویت و تشخیص است و در برخی نیز در عمق است و مشاهده آن به طور معمول امکان پذیر نیست . بعضی مادر زاد پرده بکارت ندارند، بعضی دیگر پرده بکارت شان بدون سوراخ است، درحالیکه برخی دیگر پرده بکارت بسیارضخیمی دارند که ممکن است برای پاره کردن آن ،کمک پزشک مورد نیاز باشد تا از بروز درد در هنگام ارتباط جنسی جلوگیری شود ، این شیوه را بریدن پرده بکارت می نامند..

انواع پرده بکارت

در زیر شما می توانید عکس پرده بکارت را ببینید .این نمونه ها رایج ترین نمونه ها ی پرده بکارت هستند و لزوما نباید پرده بکارت شما شبیه این عکسها باشد پس نگران نباشید که چرا پرده بکارت من شبیه هیچکدام از این عکسها نیست .

عکس انواع پرده بکارت :

پرده بکارت

پرده بکارت حلقوی : در این نوع ، پرده به صورت حلقه ای دور ورودی واژن را می پوشاند.

پرده بکارت ارتجاعی یا هلالی : پرده ای که به اندازه کافی انعطاف پذیر و قابل ارتجاع است و به هنگام ورود آلت تناسلی پاره نمی شود و یا اینکه به طور جزئی پاره می شود و معمولاً هیچ خونریزی ندارد.

♦ پرده بکارت تیغه ای یا دو تکه  : پرده تیغه ای یا دو سوراخی، پرده ای است که یک تیغه ممتد در طول واژن دارد.

پرده بکارت غربالی یا مشبک : پرده غربالی یا سوراخ سوراخ، پرده ای است که به طور کامل در عرض مهبل کشیده شده امّا سطح آن سوراخ سوراخ است.

♦ پرده بکارت بسته یا مسدود : پرده بسته یا پرده بدون سوراخ، پرده ای است که تنها با خروج نوزاد پاره می شود. امّا به صورت خطوط نامنظم گوشتی پیرامون ورودی واژن باقی می ماند. در دخترانی که به سن بلوغ می رسند. در صورتی که دارای پرده بسته باشند، خون قاعدگی پشت آنن جمع شده و نمی تواند خارج شود و در نتیجه باعث بروز درد می شود. اینگونه افراد باید به پزشک مراجعه نمایند تا طی عمل جراحی و ایجاد برش در سطح پرده، خون قاعدگی از آن خارج شود.

بیشتر بخوانید:

انواع پرده بکارت و تصاویر پرده بکارت ۱۸+

عوامل موثر در پاره شدن پرده بکارت

برخی فعالیت‌ها می‌تواند سبب آسیب و پارگی برگشت ناپذیر پرده بکارت شوند از جمله :

♦ ورزش‌های سنگین از جمله ژیمناستیک

♦ برداشتن وزنه سنگین

♦ ضربه‌های شدید در منطقهٔ مهبل (مانند لگد خوردن)

♦ داخل کردن شیء خارجی به داخل مهبل مانند انگشت

♦ تصادف

♦ عملهای لگنی وخیم

♦ برخی نیز بطور مادرزادی پرده‌ی مهبل ندارند

♦ عمل جنسی که همراه با ورود آلت جنسی به مهبل باشد

 آیا با خود ارضایی پرده بکارت پاره می شود؟ پارگی پرده چگونه تشخیص داده می شود؟

دختران دقت داشته باشند هرگونه آمیزش جنسی حتی اگر پرده بکارت از نوع ارتجاعی باشد و پاره نشود توسط پزشک قانونی قابل تشخیص است. دختران بقدری از پارگی پرده بکارت ترس دارند که با کوچکترین اتفاق فکر می کنند که پرده آنها پاره می شود. مثلا خودارضایی ،بردن انگشت یا یک پنبه درون مهبل و حتی فشار آب هنگام شستن فرج ولی باید به آنها گفت که احتمال صدمه دیدن پرده در اینگونه موارد کم است. (البته احتمال پارگی وجود دارد ولی کم است) توصیه به شما این است که اضطراب را کنار بگذارید و از کسانی که اطلاعات درستی در این زمینه ندارند درخواست کمک و راهنمایی نکنید. بهترین راه تشخیص پارگی پرده بکارت معاینه توسط ماما یا پزشک متخصص زنان است .

آیا امکان ترمیم پرده بکارت وجود دارد ؟

هایمنورافی (Hymenorraphy) هایمنوپلاستی ( Hymenoplasty) یا بازسازی یا ترمیم پرده بکارت با عمل جراحی، جریانی است که طی آن بقایای این پرده که بر اثر آمیزش و یا هر دلیل دیگری از بین رفته، با قرار دادن کپسولی ژلاتینی که حاوی ماده ای شبیه خون است، به هم دوخته می شود.. اما بدلیل فقدان رگهای خونی در این ناحیه این اتصال موقت بوده و برای نتیجه مطلوب بهتر است تا یک هفته قبل از شب زفاف و اولین نزدیکی انجام گیرد.گاهی اوقات نیز که اثری از این بقایا برجای نمانده، بخشهایی از دهاته واژن به هم دوخته می شود تا نقش پرده را بازی کند. این عمل در ایران و برخی دیگر از کشورهای عربی غیر قانونی است و تنها در صورتی انجام می گردد که پزشکی قانونی حکم آن را، مثلاً بنا برا اینکه ایزال پرده طی حادثه رانندگی باشد، تایید کند.

بیشتر بخوانید:

انواع پرده بکارت و تصاویر پرده بکارت ۱۸+

علائم پارگی پرده بکارت کدامند ؟

معمولاً پره های اطراف مهبل فرج در دختران، نزدیک به هم و حالتی چسبیده دارند، به طوری که با نگاه اولیه به آن، به وضوح دیده نمی شود، در حالی که در زن ها این پره ها آشکارا دیده می شوند. البته خیلی نمی توان به این علامت تکیه کرد، چرا که حالت این پره ها در برخی دخترها از بدو تولد، باز است. در مقابل، زنهایی هستند که با وجود مقاربت و نزدیکی های مکرر، باز هم حالت این پره ها بسته است.

اگر مهبل فرج، شکل ۷ داشته باشد، می تواند علامت پارگی پرده با دخول آلت تناسلی مرد باشد، چرا که در اثر فشار وارده به دیواره، شکل آن از حالتی گرد به ۷ تبدیل می شود . البته باز هم نمی توان این مورد را نشانه ی قطعی برای انجام نزدیکی قبلی دانست، حتّی بدون انجام هیچگونه نزدیکی قبلی نیز، با عوامل دیگری چون، حرکات رقص (به خصوص رقص باله)، صخره نوردی، موتور سواری و دوچرخه سواری ممتد، اسب سواری، دخول دیگر اجسام خارجی و دیگر فشار های جسمانی کاری،…می تواند باعث ایجاد این حالت ۷ شکل شوند.

دیواره ی گردن رحم از قشای برجسته ای تشکیل شده است، که در اثر نزدیکی مداوم، این برجستگی ها تحلیل و از بین می رود، به طوری که دخول به راحتی و با کمتر فشاری انجام می گیرد. این نشانه نیز باز هم صد درصد نمی تواند دلیل نزدیکی قبلی باشد.

پرده بکارت به چه شکلی پاره می شود؟

پارگی پرده بکارت هیچ گونه قاعده و قانونی ندارد و ممکن است به هر شکل و اندازه و در هر جهتی از پرده بکارت ایجاد شود. در پرده بکارت نوع حلقوی معمولا ۴ تا ۵ پارگی شعاعی شکل بوجود می آید و انواع هلالی دو پارگی در طرفین پیدا می کنند. پارگی ها معمولا از کناره آزاد پرده بکارتت شروع شده و تا جدار واژن کشیده می شوند. در مواردی که سن دختر کم بوده و دستگاه تناسلی زنانه رشد کافی نداشته باشد ممکن است پارگی در واژن و سایر نواحی تناسلی نیز ایجاد شود.

خون پاره شدن پرده بکارت چه تفاوتی با خون قاعدگی دارد؟

تشخیص خون قاعدگی از خون بکارت کمی مشکل است ولی خون قاعدگی دارای فیبرینوژن کمتر است، لذا دیرترلخته شده و سلول های واژینال در آن بسیار زیاد است در حالی که خون حاصل از پارگی پرده بکارت سریعتر لخته شده و حاوی مقادیر کمی سلول واژینال است.

 درد و سوزش هنگام پارگی پرده بکارت چقدر است؟

باید بدانید رشته های عصبی روی پرده بکارت در خانمها خیلی کم است و اگر هنگام برقراری اولین رابطه جنسی به انداره کافی تحریک شوند هیچ دردی احساس نمی کنند یا درد و سوزش بسیار اندک است.

بیشتر بخوانید:

انواع پرده بکارت و تصاویر پرده بکارت ۱۸+

تشخیص پارگی پرده بکارت

نحوه تشخیص پرده بکارت تازه پاره شده از پرده پاره شده قدیمی از روی لبه های پارگی پرده می توان تشخیص داد که پرده جدیدا پاره شده یا قدیمی است . لبه های پارگی جدید در پرده بکارت معمولا زخمی و قرمز رنگ بوده و آثار خون لخته شده در آن مشاهده می شود. بعد از حدود یک هفته لبه های بریدگی از مخاطی مشابه مخاط پرده پوشیده شده و بعد از حدود دو هفته لبه های زخم نسبتا گرفته می شوند. نکته مهم این است که لبه های پارگی چون آزاد هستند و به هم اتصال ندارند هیچ وقت به هم جوش نمی خورند و اگر دو تکه پارگی به هم دوخته شوند محل ترمیم به صورت یک اسکار برجسته روشن مشخص خواهد شد.

نکته ای درباره پرده بکارت حلقوی : انواع پرده های بکارت حلقوی در دو نوع قابل اتساع و غیر قابل اتساع هستند. غیرقابل اتساع یا غیر قابل باز شدن در حین اولین دخول آلت تناسلی مردانه پاره می شوند و مانند سایر انواع بکارت هستند. اما انواع حلقوی قابل اتساع علیرغم دخول ممکن است پاره نشده و برای مرد این تصور را ایجاد کنند که همسر او باکره نیست. افراد زیادی به خاطر این توهم مکررا به پزشکی قانونی مراجعه می کنند ولی با یک معاینه سطحی توضیحات لازم را به این ها می دهند. در عین حال در لبه پرده بکارت حلقوی قابل اتساع می توان علائم سائیدگی خفیف یا خونمردگی را مشاهده کرد. داشتن رابطه جنسی بدون پارگی پرده بکارت توسط پزشکان از روی سائیدگی لبه های سوراخ پرده بکارت قابل تشخیص است ضمنا پزشک قانونی از روی چین های واژن می تواند به داشتن رابطه جنسی پی ببرد.

تازه دامادها چگونه باکرگی دختر را تشخیص دهند؟

♦ تجربه نشان داده است که وقتی یک دختر برای اولین بار قرار است رابطه جنسی و دخول را تجربه نماید احساس ترس و پریشانی و دلهره در چهره او به خوبی نمایان است و میتوان این تفاوت را با اولین دخول با چندمین دخول به خوبی تشخیص داد.

♦ چه خونی دیده شود چه نشود تنگ بودن مهبل و دهانه واژن هنگام دخول برای اولین بار به خوبی نشان دهنده باکره بودن یک دختر است . طوری که میتوان به سادگی تفاوت را در اولین رابطه جنسی با مثلا دهمین بار در نحوه ورود آلت تناسلی مردانه به داخل واژن احساس کرد. ♦ شکل مهبل و دهانه واژن یک دختر باکره قبل از اولین دخول با شکل آن بعد از چند بار تجربه رابطه جنسی تفاوت آشکاری دارد و حتی تشخیص آنن برای افراد عادی هم امکان پذیر است. با توجه به نکات بالا تا حد زیادی میتوان پی به باکره بودن دختر برد و از هرگونه فکر و خیال واهی دوری کرد. فراموش نکنید که باید گمان را برر باکره بودن دختر قرار داد مگر اینکه با ذکر دلائل کافی و معتبر بتوان عدم وجود بکارت را ثابت نمود.

تشخیص پرده بکارت توسط خود دختر برخی پرده ها در جلو واژن هستند و خیلی در عمق نیستند و دختران می توانند با استفاده از یک آینه در جلو خود پرده بکارت خود را مشاهده کنند.. اما با توجه به احتمال آسیب دیدن پرده بکارت در صورت معاینه غیر حرفه ای ما این کار را توصیه نمی کنیم. پرده بکارت به شکلهای مختلف و در فواصل مختلف از ورودی واژن قرار دارند پس سعی نکنید با معاینه و مطابقت دادن با تصاویر در مورد نوع پرده خود قضاوت کنید.

بیشتر بخوانید:

انواع پرده بکارت و تصاویر پرده بکارت ۱۸+

پاکی یا ناپاکی دختر با وجود پرده بکارت

دختران و پسران جوان دقت داشته باشند که پرده بکارت نشان دهنده پاکی و سلامت دختر نیست یعنی وجود پرده نشان دهنده پاکی نیست و پارگی پرده بکارت نشان دهنده ناپاکی نیست. بعضی دختران بخاطر عدم آگاهی بوسیله خودارضایی و… بدون رابطه جنسی به پرده بکارت خودد آسیب زدند و بخاطر ترس و انگ رابطه نامشروع از ازدواج سرباز می زنند تا راز خود را در سینه خود پنهان کنند. بعضی از دختران هم با داشتنن رابطه های جنسی متعدد قبل از ازدواج با روش های مختلف از قبیل دوختن پرده بکارت سعی در فریب همسر خود را دارند (هر چند با معاینه کردن قابل تشخیص است) بهترین راه برای خوشبختی صداقت است.

   

پرده و تصاویر پرده

انواع پرده بکارت ,عکس پرده بکارت

پرده بکارتانواع پرده بکارت و تصاویر پرده بکارت ۱۸+

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید:

پرده بکارت

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت (hymen ) که جزو بخش خارجی اندام جنسی زنان است به بافت یا غشای نازکی می گویند که ورودی مهبل زن را به صورت ناقص می ‌پوشاند.

در برخی از افراد پرده بکارت در ورودی دهانه واژن و در همان ابتدای اندام تناسلی است و به سادگی قابل رویت و تشخیص است و در برخی نیز در عمق است و مشاهده آن به طور معمول امکان پذیر نیست . بعضی مادر زاد پرده بکارت ندارند، بعضی دیگر پرده بکارت شان بدون سوراخ است، درحالیکه برخی دیگر پرده بکارت بسیارضخیمی دارند که ممکن است برای پاره کردن آن ،کمک پزشک مورد نیاز باشد تا از بروز درد در هنگام ارتباط جنسی جلوگیری شود ، این شیوه را بریدن پرده بکارت می نامند..

انواع پرده بکارت

در زیر شما می توانید عکس پرده بکارت را ببینید .این نمونه ها رایج ترین نمونه ها ی پرده بکارت هستند و لزوما نباید پرده بکارت شما شبیه این عکسها باشد پس نگران نباشید که چرا پرده بکارت من شبیه هیچکدام از این عکسها نیست .

عکس انواع پرده بکارت :

پرده بکارت

پرده بکارت حلقوی : در این نوع ، پرده به صورت حلقه ای دور ورودی واژن را می پوشاند.

پرده بکارت ارتجاعی یا هلالی : پرده ای که به اندازه کافی انعطاف پذیر و قابل ارتجاع است و به هنگام ورود آلت تناسلی پاره نمی شود و یا اینکه به طور جزئی پاره می شود و معمولاً هیچ خونریزی ندارد.

♦ پرده بکارت تیغه ای یا دو تکه  : پرده تیغه ای یا دو سوراخی، پرده ای است که یک تیغه ممتد در طول واژن دارد.

پرده بکارت غربالی یا مشبک : پرده غربالی یا سوراخ سوراخ، پرده ای است که به طور کامل در عرض مهبل کشیده شده امّا سطح آن سوراخ سوراخ است.

♦ پرده بکارت بسته یا مسدود : پرده بسته یا پرده بدون سوراخ، پرده ای است که تنها با خروج نوزاد پاره می شود. امّا به صورت خطوط نامنظم گوشتی پیرامون ورودی واژن باقی می ماند. در دخترانی که به سن بلوغ می رسند. در صورتی که دارای پرده بسته باشند، خون قاعدگی پشت آن جمع شده و نمی تواند خارج شود و در نتیجه باعث بروز درد می شود. اینگونه افراد باید به پزشک مراجعه نمایند تا طی عمل جراحی و ایجاد برش در سطح پرده، خون قاعدگی از آن خارج شود.

انواع پرده بکارت و تصاویر پرده بکارت

عوامل موثر در پاره شدن پرده بکارت

برخی فعالیت‌ها می‌تواند سبب آسیب و پارگی برگشت ناپذیر پرده بکارت شوند از جمله :

♦ ورزش‌های سنگین از جمله ژیمناستیک

♦ برداشتن وزنه سنگین

♦ ضربه‌های شدید در منطقهٔ مهبل (مانند لگد خوردن)

♦ داخل کردن شیء خارجی به داخل مهبل مانند انگشت

♦ تصادف

♦ عملهای لگنی وخیم

♦ برخی نیز بطور مادرزادی پرده‌ی مهبل ندارند

♦ عمل جنسی که همراه با ورود آلت جنسی به مهبل باشد

 آیا با خود ارضایی پرده بکارت پاره می شود؟ پارگی پرده چگونه تشخیص داده می شود؟

دختران دقت داشته باشند هرگونه آمیزش جنسی حتی اگر پرده بکارت از نوع ارتجاعی باشد و پاره نشود توسط پزشک قانونی قابل تشخیص است. دختران بقدری از پارگی پرده بکارت ترس دارند که با کوچکترین اتفاق فکر می کنند که پرده آنها پاره می شود. مثلا خودارضایی ،بردن انگشت یا یک پنبه درون مهبل و حتی فشار آب هنگام شستن فرج ولی باید به آنها گفت که احتمال صدمه دیدن پرده در اینگونه موارد کم است. (البته احتمال پارگی وجود دارد ولی کم است) توصیه به شما این است که اضطراب را کنار بگذارید و از کسانی که اطلاعات درستی در این زمینه ندارند درخواست کمک و راهنمایی نکنید. بهترین راه تشخیص پارگی پرده بکارت معاینه توسط ماما یا پزشک متخصص زنان است .

آیا امکان ترمیم پرده بکارت وجود دارد ؟

هایمنورافی (Hymenorraphy) هایمنوپلاستی ( Hymenoplasty) یا بازسازی یا ترمیم پرده بکارت با عمل جراحی، جریانی است که طی آن بقایای این پرده که بر اثر آمیزش و یا هر دلیل دیگری از بین رفته، با قرار دادن کپسولی ژلاتینی که حاوی ماده ای شبیه خون است، به هم دوخته می شود. اما بدلیل فقدان رگهای خونی در این ناحیه این اتصال موقت بوده و برای نتیجه مطلوب بهتر است تا یک هفته قبل از شب زفاف و اولین نزدیکی انجام گیرد.گاهی اوقات نیز که اثری از این بقایا برجای نمانده، بخشهایی از دهاته واژن به هم دوخته می شود تا نقش پرده را بازی کند. این عمل در ایران و برخی دیگر از کشورهای عربی غیر قانونی است و تنها در صورتی انجام می گردد که پزشکی قانونی حکم آن را، مثلاً بنا برا اینکه ایزال پرده طی حادثه رانندگی باشد، تایید کند.

علائم پارگی پرده بکارت کدامند ؟

معمولاً پره های اطراف مهبل فرج در دختران، نزدیک به هم و حالتی چسبیده دارند، به طوری که با نگاه اولیه به آن، به وضوح دیده نمی شود، در حالی که در زن ها این پره ها آشکارا دیده می شوند. البته خیلی نمی توان به این علامت تکیه کرد، چرا که حالت این پره ها در برخی دخترها از بدو تولد، باز است. در مقابل، زنهایی هستند که با وجود مقاربت و نزدیکی های مکرر، باز هم حالت این پره ها بسته است.

اگر مهبل فرج، شکل ۷ داشته باشد، می تواند علامت پارگی پرده با دخول آلت تناسلی مرد باشد، چرا که در اثر فشار وارده به دیواره، شکل آن از حالتی گرد به ۷ تبدیل می شود . البته باز هم نمی توان این مورد را نشانه ی قطعی برای انجام نزدیکی قبلی دانست، حتّی بدون انجام هیچگونه نزدیکی قبلی نیز، با عوامل دیگری چون، حرکات رقص (به خصوص رقص باله)، صخره نوردی، موتور سواری و دوچرخه سواری ممتد، اسب سواری، دخول دیگر اجسام خارجی و دیگر فشار های جسمانی کاری،…می تواند باعث ایجاد این حالت ۷ شکل شوند.

دیواره ی گردن رحم از قشای برجسته ای تشکیل شده است، که در اثر نزدیکی مداوم، این برجستگی ها تحلیل و از بین می رود، به طوری که دخول به راحتی و با کمتر فشاری انجام می گیرد. این نشانه نیز باز هم صد درصد نمی تواند دلیل نزدیکی قبلی باشد.

پرده بکارت به چه شکلی پاره می شود؟

پارگی پرده بکارت هیچ گونه قاعده و قانونی ندارد و ممکن است به هر شکل و اندازه و در هر جهتی از پرده بکارت ایجاد شود. در پرده بکارت نوع حلقوی معمولا ۴ تا ۵ پارگی شعاعی شکل بوجود می آید و انواع هلالی دو پارگی در طرفین پیدا می کنند. پارگی ها معمولا از کناره آزاد پرده بکارت شروع شده و تا جدار واژن کشیده می شوند. در مواردی که سن دختر کم بوده و دستگاه تناسلی زنانه رشد کافی نداشته باشد ممکن است پارگی در واژن و سایر نواحی تناسلی نیز ایجاد شود.

خون پاره شدن پرده بکارت چه تفاوتی با خون قاعدگی دارد؟

تشخیص خون قاعدگی از خون بکارت کمی مشکل است ولی خون قاعدگی دارای فیبرینوژن کمتر است، لذا دیرترلخته شده و سلول های واژینال در آن بسیار زیاد است در حالی که خون حاصل از پارگی پرده بکارت سریعتر لخته شده و حاوی مقادیر کمی سلول واژینال است.

 درد و سوزش هنگام پارگی پرده بکارت چقدر است؟

باید بدانید رشته های عصبی روی پرده بکارت در خانمها خیلی کم است و اگر هنگام برقراری اولین رابطه جنسی به انداره کافی تحریک شوند هیچ دردی احساس نمی کنند یا درد و سوزش بسیار اندک است.

تشخیص پارگی پرده بکارت

نحوه تشخیص پرده بکارت تازه پاره شده از پرده پاره شده قدیمی از روی لبه های پارگی پرده می توان تشخیص داد که پرده جدیدا پاره شده یا قدیمی است . لبه های پارگی جدید در پرده بکارت معمولا زخمی و قرمز رنگ بوده و آثار خون لخته شده در آن مشاهده می شود. بعد از حدود یک هفته لبه های بریدگی از مخاطی مشابه مخاط پرده پوشیده شده و بعد از حدود دو هفته لبه های زخم نسبتا گرفته می شوند. نکته مهم این است که لبه های پارگی چون آزاد هستند و به هم اتصال ندارند هیچ وقت به هم جوش نمی خورند و اگر دو تکه پارگی به هم دوخته شوند محل ترمیم به صورت یک اسکار برجسته روشن مشخص خواهد شد.

نکته ای درباره پرده بکارت حلقوی : انواع پرده های بکارت حلقوی در دو نوع قابل اتساع و غیر قابل اتساع هستند. غیرقابل اتساع یا غیر قابل باز شدن در حین اولین دخول آلت تناسلی مردانه پاره می شوند و مانند سایر انواع بکارت هستند. اما انواع حلقوی قابل اتساع علیرغم دخول ممکن است پاره نشده و برای مرد این تصور را ایجاد کنند که همسر او باکره نیست. افراد زیادی به خاطر این توهم مکررا به پزشکی قانونی مراجعه می کنند ولی با یک معاینه سطحی توضیحات لازم را به این ها می دهند. در عین حال در لبه پرده بکارت حلقوی قابل اتساع می توان علائم سائیدگی خفیف یا خونمردگی را مشاهده کرد. داشتن رابطه جنسی بدون پارگی پرده بکارت توسط پزشکان از روی سائیدگی لبه های سوراخ پرده بکارت قابل تشخیص است ضمنا پزشک قانونی از روی چین های واژن می تواند به داشتن رابطه جنسی پی ببرد.

تازه دامادها چگونه باکرگی دختر را تشخیص دهند؟

♦ تجربه نشان داده است که وقتی یک دختر برای اولین بار قرار است رابطه جنسی و دخول را تجربه نماید احساس ترس و پریشانی و دلهره در چهره او به خوبی نمایان است و میتوان این تفاوت را با اولین دخول با چندمین دخول به خوبی تشخیص داد.

♦ چه خونی دیده شود چه نشود تنگ بودن مهبل و دهانه واژن هنگام دخول برای اولین بار به خوبی نشان دهنده باکره بودن یک دختر است . طوری که میتوان به سادگی تفاوت را در اولین رابطه جنسی با مثلا دهمین بار در نحوه ورود آلت تناسلی مردانه به داخل واژن احساس کرد. ♦ شکل مهبل و دهانه واژن یک دختر باکره قبل از اولین دخول با شکل آن بعد از چند بار تجربه رابطه جنسی تفاوت آشکاری دارد و حتی تشخیص آن برای افراد عادی هم امکان پذیر است. با توجه به نکات بالا تا حد زیادی میتوان پی به باکره بودن دختر برد و از هرگونه فکر و خیال واهی دوری کرد. فراموش نکنید که باید گمان را بر باکره بودن دختر قرار داد مگر اینکه با ذکر دلائل کافی و معتبر بتوان عدم وجود بکارت را ثابت نمود. تشخیص پرده بکارت توسط خود دختر برخی پرده ها در جلو واژن هستند و خیلی در عمق نیستند و دختران می توانند با استفاده از یک آینه در جلو خود پرده بکارت خود را مشاهده کنند. اما با توجه به احتمال آسیب دیدن پرده بکارت در صورت معاینه غیر حرفه ای ما این کار را توصیه نمی کنیم. پرده بکارت به شکلهای مختلف و در فواصل مختلف از ورودی واژن قرار دارند پس سعی نکنید با معاینه و مطابقت دادن با تصاویر در مورد نوع پرده خود قضاوت کنید.

پاکی یا ناپاکی دختر با وجود پرده بکارت

دختران و پسران جوان دقت داشته باشند که پرده بکارت نشان دهنده پاکی و سلامت دختر نیست یعنی وجود پرده نشان دهنده پاکی نیست و پارگی پرده بکارت نشان دهنده ناپاکی نیست. بعضی دختران بخاطر عدم آگاهی بوسیله خودارضایی و… بدون رابطه جنسی به پرده بکارت خود آسیب زدند و بخاطر ترس و انگ رابطه نامشروع از ازدواج سرباز می زنند تا راز خود را در سینه خود پنهان کنند. بعضی از دختران هم با داشتن رابطه های جنسی متعدد قبل از ازدواج با روش های مختلف از قبیل دوختن پرده بکارت سعی در فریب همسر خود را دارند (هر چند با معاینه کردن قابل تشخیص است) بهترین راه برای خوشبختی صداقت است.