درمان بیماری های زنان در خانه


درمان بیماری های زنان در خانه

 

این روزها بیماری های زنانه به نوعی یکی از بیماری های شایع به شمار می رود که در سن های مختل از زندگی یک خانم به بدن او فشار وارد می آورد و نمی گذارد تا زندگی سالمی را تجربه کند. برخی از روش ها از طریق درمان های دارویی و برخی دیگر از طریق درمان های خانگی نیز قابل انجام خواهند بود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با شایع ترین موارد ابتلا به بیماری ها نیز آشنا کنیم.

یکی از بیماری های شایع در خانم ها کیست هایی است که در تخمدان ایجاد می شود. کیست ها معمولا برخی از مواقع به صورت خود به خودی ایجاد می شوند و شاید شما هیچ گاه متوجه حضور آنها نشوید. اغلب این نوع از کیست ها خوش خیم هستند و تنها درصد کمی از آنها به بدخیمی دچار می شوند. رژیم غذایی نامناسب ، چاقی بیش از حد ، استفاده از آب بسیار سرد و . . . می تواند دلیلی برای کیست تخمدانی باشد.

اگر مبتلا به کیست تخمدان هستید و این کیست ها روز به روز در تخمدان شما رو به افزایش هستند بهترین راه حل استفاده از چایی به نام بابونه می باشد. این چای تنها به 5 دقیقه زمان برای آماده شدن نیاز دارد. معمولا در عطاری ها چای بابونه وجود دارد و به صورت خشک شده قابل تهیه می باشد. تنها نیاز است که شما چند قاشق از آن را در آب جوش بریزید و منتظر دم کشیدنش باشید. به دلیل طعم تلخ این چای بهتر است تا شما آن را به همراه عسل نیز میل نمایید.

لبو!!! قطعا همه ی ما لبو را در روزهای سرد سال بسیار دوست داریم اما آیا می دانید که همین لبو یا چغندر می تواند به راهی برای جلوگیری از ابتلا به کیست های تخمدان و درمان آن تبدیل شود. چغندر را در آب بجوشانید و آب نهایی را توسط کمی از ژل آلوئه ورا مخلوط نموده و به صورت روزانه مصرف نمایید.

یکی از دیگر گیاهان بسیار مفید برای جلوگیری از کیست های تخمدانی در حقیقت استفاده از رازیانه می باشد. رازیانه گیاهی است که معمولا برای مشکلات مربوط به زنان به خصوص در زمان قاعدگی و دردهای ناشی از آن بسیار کارا می باشد. یکی از درمان های فوق العاده تأثیرگذار این گیاه در ارتباط با کیست های تخمدانی خواهد بود. تنها استفاده چند روزه از یک فنجان دمنوش این گیاه می تواند به درمان دردهای شما نیز کمک نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.