چگونه از شر جوش های چانه خلاص شویم؟

چگونه از شر جوش های چانه خلاص شویم؟

 

جوش های روی چانه شیوع و بروز جوش ها، کیست ها و جوش های سرسفید بر روی چانه خواهد بود. چانه بخشی از ناحیه T پرچرب است و می تواند به راحتی در معرض بروز جوش و آکنه قرار گیرد. در این مقاله قصد داریم درمان های خانگی برای بهبود این شرایط را با هم مرور کنیم.

 

یخ

تکه های یخ را در پارچه تمیزی قرار دهید. آن را بر روی ناحیه مدنظر بفشارید تا بی حس شود. کل ناحیه را با یخ بپوشانید. اینکار را چند بار در روز تکرار کنید. یخ درد، اندازه و قرمزی آکنه های چانه را کاهش می دهد.

 

لیمو

لیمو را بفشارید تا آب آن داخل کاسه ای بریزد. سپس آب لیمو را بر روی جوش چانه اعمال کنید. اجازه دهید 15 دقیقه بماند و سپس ناحیه مدنظر را با آب گرم بشویید. شما می توانید این درمان خانگی را روزانه تکرار کنید. آب لیمو یک ضد عفونی کننده و آنتی باکتریال طبیعی است و می تواند منافذ مسدود شده را پاکسازی کند.

 

روغن درخت چای

روغن درخت چای را با روغن نارگیل رقیق کنید و روی چانه خود اعمال نمایید. اجازه دهید یک شب بماند و سپس آن را بشویید. می توانید روغن رقیق شده درخت چای را هر روز اعمال نمایید. روغن درخت چای التهاب مرتبط با چوش را کاهش می دهد و خاصیت آنتی باکتریایی دارد.

 

خمیر دندان

خمیردندان را بر روی ناحیه مدنظر بگذارید و اجازه دهید یک شب بماند. صبح با آب سرد آن را بشویید. شما می توانید اینکار را یک الی دو بار در هفته تکرار کنید. خمیردندان در برگیرنده جوش شیرین و هیدروژن پراکسید است و می تواند به خشک شدن جوش کمک کند.

 

بخار

آب داغ را در کاسه بریزید و صورت خود را روی آن خم کنید. سر را با حوله ای بپوشانید و به مدت 5 الی 15 دقیقه در همین حالت بمانید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید و خشک کنید. می توانید این درمان را دو الی سه بار در هفته تکرار نمایید. آب داغ منافذ را باز می کند و به تمیز شدن آن ها منجر می شود.

 

سیر

حبه های سیر را له کنید و بر روی ناحیه مدنظر بگذارید. اجازه دهید 15 دقیقه بماند و سپس ناحیه مدنظر را با آب سرد بشویید. می توانید این درمان را دو الی سه بار در روز تکرار کنید.سیر خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد قارچی دارد. این ماده در برگیرنده مواد مغذی همچون روی و مس است که با جوش مبارزه می کند.

 

سرکه سیب

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب ترکیب کنید و روی جوش بمالید. اجازه دهید خشک شود و سپس از یک مرطوب کننده استفاده کنید. اینکار را می توانید روزی دوبار انجام دهید. سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد و باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود.

 

دارچین

آب را به پودر دارچین اضافه کنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود. آن را روی ناحیه مدنظر بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. ناحیه را با آب سرد بشویید و خشک کنید. می توانید این درمان خانگی را یک الی دوبار در هفته انجام دهید. دارچین خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریایی دارد و می تواند باکتری های مضر را نابود سازد.

 

پاپایا

پاپایا را در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط نمایید. آن را روی چانه اعمال کنید و اجازه دهید 15 دقیقه بمانید. سپس ناحیه مدنظر را با آب سرد بشویید و خشک کنید. شما می توانید این ترکیب را سه الی چهار بار در هفته مورد استفاده قرار دهید. پاپایا باعث باز شدن منافذ می شود و از پوست شما در برابر رادیکال های ازاد محافظت می نماید.

 

پوست پرتقال

پوست پرتقال را در مخلوط کن بریزید و کمی آب بدان اضافه کنید تا خمیری حاصل گردد. این خمیر را روی چانه خود بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. سپس ان را با آب سرد بشویید و خشک کنید. می توانید از این ترکیب دو الی سه بار در هفته استفاده نمایید. پوست پرتقال خاصیت آنتی باکتریایی و ضد میکروبی دارد و می تواند باعث رشد سلول های جدید شود.

 

توت فرنگی

توت فرنگی را در مخلوط کنید بریزید تا خمیر شود. آن را روی چانه بگذارید و 15 الی 30 دقیقه منتظر بمانید. سپس چانه را با آب سرد بشویید و خشک کنید. می توانید از این خمیر هفته ای دو الی سه بار استفاده کنید. توت فرنگی در برگیرنده آلفا هیدروکسی اسید است که به پاکسازی پوست کمک می کند.

 

شکر

برای اینکار به یک قاشق غذاخوری شکر نیاز دارید . با کریستال های شکر و به آرامی چانه خود را بمالید.اینکار را یک الی دو دقیقه انجام دهید و سپس پوست را با آب سرد بشویید و خشک نمایید. می توانید هفته ای یک الی دو بار از این درمان خانگی استفاده کنید. کریستال های شکر باعث از بین رفتن سلول های مرده و پاکسازی پوست می شود.

 

برگ نعناع

برگ نعناع را در مخلوط کن بریزید و یک خمیر ایجاد نمایید. آن را روی چانه بزنید و اجازه دهید 15 الی 30 دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشویید و تمیز کنید. می توانید از این درمان هفته ای 3 الی 4 بار استفاده کنید.برگ نعناع در برگیرنده ویتامین A است و می تواند به کنترل چربی اضافی در پوست کمک کند. این ماده می تواند به خشک شدن جوش نیز کمک نماید.

درمان های بالا می توانند به بهبود جوش های چانه کمک کنند اما اگر مفید نبودند از یک پزشک کمک بگیرید.

چگونه به طور طبیعی روده های خود را پاکسازی کنیم؟

چگونه به طور طبیعی روده های خود را پاکسازی کنیم؟

 

اگر به دنبال کاهش وزن، از بین بردن مشکلات گوارشی و بروز آکنه هستید می توانید از روش های طبیعی برای پاکسازی روده های خود نیاز دارید. پاکسازی روده ها فرایندی است که به سم زدایی از بدن کمک می کند و مشکلات گوارشی و نیز کیفیت کلی زندگی را بهبود می بخشد.

آب سیب:

یک عدد سیب را بردارید و به قسمت های مختلف برش دهید. آن را در مخلوط کنی بریزید و یک پیمانه آب بدان اضافه کنید. آب سیب به دست آمده را بنوشید. بعد از 30 دقیقه، یک لیوان آب بنوشید. سیب منبع غنی از فیبر است. فیبر به نرم شدن مدفوع کمک می کند.

ماست:

یک کاسه ماست ساده را در وعده های غذایی خود میل کنید. همانطور که می دانید ماست پروبیوتیک های طبیعی در خود دارد که به بازیابی باکتری های طبیعی در روده کمک می کند.

سرکه سیب طبیعی:

سرکه سیب را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید. کمی عسل بدان بیفزایید و خوب هم بزنید. این ترکیب را هر روز صبح میل نمایید. سرکه سیب در برگیرنده خاصیت انتی اکسیدانی و آنتی بیوتیکی است و می تواند برای سلامتی روده ها بسیار مفید باشد.

آب سبزیجات خام:

شما می توانید از اسفناج، چغندر، هویج، گوجه فرنگی و خیار استفاده کنید. اگر به دنبال پاکسازی طبیعی روده های خود هستید باید برای مدت زمان کوتاهی از مواد غذایی فرآوری شده و پخته دوری کنید. نوشیدن آب استخراج شده از سبزیجات می تواند در پاکسازی و سم زدایی از بدن کمک کند.

نمک دریایی:

یک قاشق غذاخوری نمک دریایی را به یک لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید بجوشد.

آن را هر روز صبح بنوشید. بعد از نوشیدن این مایع، شکم خود را به آرامی به سمت پایین و به طرف روده ها ماساژ دهید. مصرف آب نمک می تواند حرکات روده را افزایش دهد و باعث از بین رفتن سموم، باکتری ها و مدوفوع جمع شده در روده ها گردد.

زنجبیل:

– دو قاشق چایخوری آب زنجبیل را بگیرید

– آن را به دو پیمانه آب داغ اضافه کنید

– آب لیمو را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

– شما می توانید این محلول را به دو الی سه بخش تقسیم کنید و در طول روز بنوشید.

زنجبیل دربرگیرنده ترکیباتی به نام gingerol است که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد.

نمک اپسوم:

نمک اپسوم را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و خوب هم بزنید. آن را هر روز صبح بنوشید. نمک اپسوم به طور گسترده ای به عنوان ملین کار می کند. به خاطر داشته باشید که نمی توانید نمک اپسوم را برای بیش از چند هفته مصرف کنید زیرا اثر سمی بر روی بدن دارد.

دانه کتان:

یک قاشق غذاخوری دانه کتان را با آب گرم ترکیب کنید. این ترکیب را 30 دقیقه قبل از صبحانه و رفتن به رختخواب میل کنید. دانه کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا3، فیبر و آنتی اکسیدان هاست.

آب آلوئه ورا:

دو قاشق چایخوری از آب لیمو را به یک الی دو پیمانه آب اضافه کنید. 200 میلی گرم ژل آلوئه ورا را به ان اضافه نمایید و خوب هم بزنید. آن را به مدت سه الی چهار ساعت در یخچال بگذارید و سپس بنوشید. وجود مواد معدنی، ویتامین ها، آنزیم ها و آنتی اکسیدان های مختلف در این ماده می تواند به سم زدایی و پاکسازی روده ها کمک کند.

جوش شیرین:

نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید. آن را هر روز صبح میل کنید. جوش شیرین می تواند به متعادل کردن PH در شکم کمک کند. این ماده یکی از درمان های خانگی محبوب برای درمان سوءهاضمه است و خاصیت ملین دارد. به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد جوش شیرین می تواند برای افراد مرگ بار باشد.

روغن نارگیل:

چندین بار در روز می توانید روغن نارگیل را مصرف کنید. زنان باردار و افرادی که از بیماری های مزمن رنج می برند نباید از روغن نارگیل استفاده کنند.

روغن کرچک:

روغن کرچک و آب لیمو یا پرتغال را به مقادیر مساوی با هم ترکیب کنید. این ماده را با شکم خالی بنوشید. بعد از 15 الی 30 دقیقه، یک لیوان آب داغ بنوشید. بعد از اینکه دو الی سه بار اجابت مزاج داشتید ماست یا سایر محصولات لبنی تخمیر شده را مصرف نمایید. روغن کرچک یکی از ملین های قدرتمندی است که به سرعت می تواند اجابت مزاج را افزایش دهد. زنان باردار نمی توانند از این روغن استفاده کنند زیرا باعث سقط جنین می شود.

چای سبز:

یک قاشق چایخوری چای سبز را در یک پیمانه آب داغ دم کنید. اجازه دهید خنک شود و سپس به آن عسل بیفزایید و آن را مصرف کنید. چای سبز یک درمان خانگی طبیعی برای پاکسازی طبیعی روده هاست.

 

خطرات و عوارض جانبی پاکسازی روده ها

– سرگیجه( که اغلب نشانه کمبود آب در بدن است)

– عدم تعادل مواد معدنی در بدن

– حالت تهوع و استفراغ

– گرفتگی شکمی

– مشکلات معده یا روده

– عفونت های آلرژیک

– نارسایی کلیوی

اگر این عوارض جانبی و خطرات شما را در مورد استفاده از روش های پاکسازی روده ها در دو راهی قرار داد، می توانید از یک پزشک متخصص کمک بگیرید. در برخی از موارد پزشک متخصص یا پزشک طب سنتی می تواند شرایط جسمانی شما را بررسی کند و بر اساس شرایطی که دارید رژیمی را برای پاکسازی روده ها تجویز نماید.