آیا مضرات بادام را میدانید ؟

مضرات بادام : فواید و مضرات بادام هندی مضرا بادام زمینی مضرات بادام تلخ میزان مصرف بادام در روز روزانه چند عدد بادام بخوریم مضرات شیر بادام بادام یبوست میاره خواص شیر بادام در طب سنتی

آیا مضرات بادام را میدانید ؟

مضرات بادام

در ادامه مطلب مجله سالم با مضرات بادام و مصرف زیاد بادام و عوارض آن را ملاطعه می فرمایید. پسته و بادام دو نوع از بهترین تنقلات گران قیمت در ایران هستند که هم اکنون در بازار ایران بادام از پسته گران تر است . پسته و بادام خواص بسیار زیادی برای بدن انسان دارند و به دلیل کمیاب بودن این تنقلات قیمت آنها کمی گران تر از دیگر تنقلات است. بهتر است در آجیل عید نوروز امسال کمی بادام و پسته هم بریزید تا هم نمای بهتری داشته باشد و هم از خاصیت این دو گروه از تنقلات بهرمند شوید.

مضرات بادام طب سنتی

هر ماده خوراکی از ترکیباتی تشکیل شده که اثرات شیمیایی و فیزیکی بر بدن انسان می‌گذارد. این اثرات خواصی گاه مفید و گاه مضر دارند. مغزیجاتی مثل بادام و پسته از جمله خوردنی هایی به شمار می‌روند که متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند همواره باید جایی برای آنها در سبد تغذیه هفتگی در‌نظر گرفت تا با مصرفشان به مقدار مناسب، اعضا و ارگان‌های بدن به مواد معدنی و ویتامینی لازم برای کار بهینه دسترسی یابند.در این نوشتار قصد بیان فواید و مضرات این دو خوردنی مغزی را داریم تا با اطلاع از اثراتشان، باعث حفظ و افزایش سلامتی خود و پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها یا اختلالات مرتبط شوید و بدانید چه بیماری‌هایی را درمان می‌کنند.

اثرات مخلوط بادام با مواد دیگر

اثرات مخلوط بادام با مواد دیگر

نیاکان ما روغن بادام را با شکر و کتیرا مخلوط می‌کردند و از آن برای نرم کردن سینه و از بین بردن سرفه‌های خشک استفاده می‌کردند. مخلوطی از مغز بادام شیرین و عسل را برای تسکین دردهای کبدی و ناراحتی‌های کلیوی به کار می‌بردند و همچنین به مادران باردار توصیه می‌کردند پنج عدد بادام را درون آب خیس کنند و پس از کندن پوست بخورند تا علاوه بر کاهش حساسیت و آلرژی باعث سلامت بیشتر جنین شود.بتازگی هم محققان دریافته‌اند که مصرف این مقدار بادام به همین شیوه خیساندن و پوست‌ کندن آن علاوه بر این‌که راهی مناسب برای پیشگیری از ابتلای مادر به مسمومیت بارداری در دوران حاملگی به‌شمار می‌رود، باعث استحکام استخوان‌ها و تقویت دستگاه عصبی نوزاد آینده مادر خواهد شد و پس از تولد دندان‌های محکم‌تری خواهد داشت.با استفاده از جوشاندن برگ درخت بادام و حل کردنش در آب محلولی به‌دست می‌آوردند که پس از صاف کردن و نوشیدن برای درمان نارسایی‌های کبدی و پیشگیری از مشکلات و اختلالات کیسه صفرا به کار می‌رفته است. از دم کردن پوست قهوه‌ای مغز بادام برای کاهش درد بهره می‌بردند. همچنین برگ تازه یا خشک آن را به عنوان مسهل استفاده می‌کردند.

مضرات بادام

مضرات بادام:

همچون بسیاری از مواد غذایی، بادام می‌تواند ضررهایی را نیز متوجه سلامت شما کند. بنابراین لازم است پیش از مصرف آن بدانید که این ماده خوراکی بسیار دیر هضم بوده و زیاده‌روی در خوردن آن سبب احساس سنگینی در معده می‌شود و بخصوص برای افرادی با معده‌های ضعیف مناسب نیست.

مضرات بادام زمینی

مضرات بادام زمینی:

بسیاری از افراد به بادام زمینی حساسیت دارند. معمولا آلرژی افراد به بادام زمینی، در دوران کودکی ظاهر می شود.اولین نشانه های آلرژی به بادام زمینی به صورت آبریزش بینی یا خارش پوست در قسمت هایی از بدن می باشد. نشانه های بعدی شامل: تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتی شکمی، سوزش زبان، سختی تنفس ، گلودرد یا درد در دیگر نواحی بدن، افت ناگهانی فشار خون، سرگیجه و در نهایت بیهوشی و مرگ است.کم خوردن، بهتر از هرگز نخوردن است. بهتر است فرهنگ غذاخوردن خود و خانواده مان را تغییر دهیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.