خواص و فواید موز سیاه شده


موز سیاه : موز کاملا رسیده که در ظاهر سیاه و گندیده به نظر میرسد، دارای موادی است که قدرت مقابله با غده های سرطانی، تومورها و سلولهای سرطانی را به بدن میدهد.

خواص و فواید موز سیاه شده


حتما در اطرافتان دیده اید وقتی موز سیاه می شود را دور می ریزند ولی هرگز این کار را نکنید و موز با لکه های سیاه را حتما بخورید. به گفته ی محققین موز با لکه های سیاه هم خواص درمانی بسیاری دارد و می تواند از سرطان پیشگیری کند.


خاصیت معجزه آسا و ضد سرطان موز با لکه های سیاه

یکی از مهمترین خواص موز سیاه شده و موزهایی که روی پوست آن نقطه های قهوه ای وجود دارد و نشانه رسیده بودن آن است، وجود ماده ای به نام TNF است که علیه سرطان عمل می کند و مانع از رشد و گسترش سلول های سرطانی می شود.

موز کاملا رسیده که در ظاهر سیاه و گندیده به نظر میرسد، دارای موادی است که قدرت مقابله با غده های سرطانی، تومورها و سلولهای سرطانی را به بدن میدهد.

موز سیاه شده و کاملا رسیده سرشار از ویتامین های آ، ب، ث، قند و به مقدار 80 درصد تانن است.

از خواص موز سیاه شده به دلیل میزان بالای فیبر گیاهی موجود در آن کمک به درمان یبوست است.

موز کاملا رسیده با لکه های سیاه روی پوست آن، هشت برابر بیش از موز سبز (موز سفت)، توان سیستم ایمنی را در مقابله با بیماری ها به ویژه سرطان بالا می برد.

حال در یک موز کاملا رسیده با میزان لکه سیاه پوست بالا، نشاسته آن یک قند ساده بوده که برای هضم نیز راحت‌تر است. دانشمندان ژاپنی تحقیقاتی را بر روی خواص چند میوه رسیده نظیر موز، انگور، سیب، هندوانه، آناناس،‌گلابی و خرمالو انجام دادند.

طبق این تحقیق تنها موز رسیده دارای بیشتری خواص بوده این میوه سلولهای سفید خون را تحریک کرده و تولید TNF را افزایش می‌دهد. لذا متخصصین به افراد توصیه می کنند تا روزانه 1 یا 2 عدد موز رسیده مصرف کنند تا به این طریق خود را در برابر آنفولانزا، سرماخوردگی و نظیر آن ایمن کنند.

موز رسیده با لکه‌های سیاه 8 برابر نوع سبز و تازه آن سالم‌تر بوده و حاوی مقدار قابل توجهی TNF می‌باشد

از این به بعد موزهای زرد و شاداب را نخورید و صبر کنید تا سیاه و پژمرده شوند آنوقت آنها را بخورید زیرا موز رسیده هشت برابر بیشتر خاصیت ضد سرطان دارد .

دانشمندان ژاپنی خوردن یک تا دو عدد موز را در روز توصیه میکنند


منبع: الو دکتر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.